Dla Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych stosujemy specjalistyczne metody wspomagające edukację.
Główne założenia modelu:
- przeprowadzenie oceny umiejętności językowych i społecznych dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju,
- przygotowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET) opracowanego na podstawie kwestionariusza VB-MAPP lub PEP – 3 PL
- praca wg określonego planu dnia, wizualny kanał przekazu informacji, stosowanie systemu PECS i innych alternatywnych metod komunikacji AAC,
- duża ilość pomocy edukacyjno – terapeutycznych o charakterze sensorycznym,
- wzmacnianie naturalnej motywacji dziecka w procesie uczenia się poprzez zastosowanie metod Stosowanej Analizy Zachowania. Dzięki metodyce SAZ nauczyciele pracujący z dziećmi są konsekwentni w działaniu, dostosowują program nauczania i wychowania do potrzeb oraz możliwości dzieci. Wzmacniają sukcesy dzieci stosując dużo wzmocnień pozytywnych a zwłaszcza pochwał społecznych. Informacje zawsze są konkretne i bezpośrednio związane z aktywnością dzieci. Kompleksowy pakiet przedszkolny dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego uczęszczających do przedszkola obejmuje:
- Kameralne czteroosobowe grupy;
- Indywidualna terapia psychologiczna: 2 godziny/tygodniowo;
- Indywidualna terapia logopedyczna: 2 godziny/tygodniowo;
- Indywidualna fizjoterapia/terapia Integracji Sensorycznej – na podstawie diagnozy/obserwacji procesów integracji sensorycznej;
- Trening Umiejętności Społecznych;