Program terapeutyczno-przedszkolny

Dla Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych stosujemy specjalistyczne metody wspomagające edukację.

Główne założenia modelu:

  • przeprowadzenie oceny umiejętności  językowych i społecznych dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju,
  • przygotowanie  Indywidualnego  Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET) opracowanego na podstawie kwestionariusza VB-MAPP lub PEP – 3 PL
  • praca wg określonego planu dnia, wizualny kanał przekazu informacji, stosowanie  systemu PECS i innych alternatywnych metod komunikacji AAC, 
  • duża ilość pomocy edukacyjno – terapeutycznych o charakterze sensorycznym,
  • wzmacnianie naturalnej motywacji dziecka w procesie uczenia się poprzez zastosowanie  metod Stosowanej Analizy Zachowania.  Dzięki metodyce SAZ nauczyciele pracujący z dziećmi są konsekwentni w działaniu, dostosowują program nauczania i wychowania do potrzeb oraz możliwości dzieci. Wzmacniają sukcesy dzieci stosując dużo wzmocnień pozytywnych a zwłaszcza pochwał społecznych. Informacje zawsze są konkretne i bezpośrednio związane z aktywnością dzieci.                                                                                                                                            Kompleksowy pakiet przedszkolny dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie  kształcenia specjalnego uczęszczających do przedszkola obejmuje: 
    • Kameralne czteroosobowe grupy; 
    • Indywidualna terapia psychologiczna: 2 godziny/tygodniowo;
    • Indywidualna terapia logopedyczna: 2 godziny/tygodniowo;
    • Indywidualna fizjoterapia/terapia Integracji Sensorycznej –  na podstawie  diagnozy/obserwacji procesów integracji sensorycznej;
    • Trening Umiejętności Społecznych;