Autyzm

Dla Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych stosujemy specjalistyczne metody wspomagające edukację.

Główne założenia modelu:

  • diagnoza funkcjonalna PEP-R lub kwestionariusz VB-MAPP, który zawiera opis umiejętności dziecka z jakimi przyszło do  przedszkola do momentu jego opuszczenia;
  • indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET) opracowany na podstawie kwestionariusza VB-MAPP; PEP-R
  • praca wg określonego planu dnia, wizualny kanał przekazu informacji, stosowanie  systemu PECS i innych alternatywnych metod komunikacji AAC 
  • duża ilość pomocy edukacyjno – terapeutycznych o charakterze sensorycznym,
  • wzmacnianie naturalnej motywacji dziecka w procesie uczenia się poprzez zastosowanie  metod ABA (Applied Behavioral Analysis)
  • tworzenie zindywidualizowanych programów nauczania, które uwzględniają wiek, umiejętności, zainteresowania i potrzeby dziecka
  • w praktyce oznacza to, że program jest działaniem ,,szytym na miarę” konkretnego dziecka

Kompleksowy pakiet przedszkolny dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego uczęszczających do przedszkola obejmuje:

  • Kameralne czteroosobowe grupy, 
  • Terapię indywidualną w wymiarze min.5-8 godzin tygodniowo;
  • Indywidualna terapia psychologiczna: 2-3 godziny/tygodniowo
  • Indywidualna terapia logopedyczna: 1-2 godziny/tygodniowo
  • Indywidualna fizjoterapia/terapia Integracji Sensorycznej: 1-2 godziny/tygodniowo na podstawie  diagnozy/obserwacji procesów integracji sensorycznej.
  • Trening Umiejętności Społecznych: 20 godzin/tygodniowo
  • Terapia ręki: 1-2 godziny/tygodniowo
  • Zajęcia dodatkowe: arteterapia, zajęcia ceramiczne, dogoterapia, gimnastyka korekcyjna, logorytmika.